Zoek
Inloggen Hallo
Mijn account
Mijn account
Totaal 0.00
Je bespaart 0.00

Algemene voorwaarden

Februari 2023

1. Deze algemene voorwaarden

1.1 Waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben. Op deze pagina staan, samen met de hierop beschreven verwijzingen, de algemene voorwaarden voor de aankoop van goederen via onze website. Als u in plaats hiervan wilt begrijpen hoe wij uw Persoonsgegevens beheren, ga dan naar ons Privacybeleid.

1.2 Het belang van deze algemene voorwaarden. Lees deze algemene voorwaarden zorgvuldig door voordat u een bestelling bij ons plaatst. Hierin staat uitgelegd hoe wij uw bestelling verwerken, de goederen bij u bezorgen, wat u moet doen bij problemen en andere belangrijke informatie.

Als u van mening bent dat er een fout in deze algemene voorwaarden staat, kunt u ons een schriftelijk bericht sturen op klantendienst@mandmdirect.nl.

1.3 Wijzigingen van deze algemene voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor om op gezette tijden deze algemene voorwaarden te wijzigen om veranderingen in de betreffende wet- en regelgeving weer te geven, good practices te implementeren en/of om de efficiëntie van ons bestel- en bezorgingsproces te verbeteren. Wij plaatsen altijd de recentste versie van deze algemene voorwaarden op deze website. De versie van de algemene voorwaarden die op onze website staat wanneer u uw bestelling doet, zijn de algemene voorwaarden die op u van toepassing zijn.

1.4 Definities. In deze algemene voorwaarden zijn de volgende definities van toepassing:

  • overeenkomst: de juridische afspraak tussen ons en u voor de koop van goederen in overeenstemming met deze algemene voorwaarden;
  • klant(en), u, uw: een persoon die goederen bij ons koopt;
  • goederen: de items die op deze website worden weergegeven en die te koop worden aangeboden;
  • bestelling: de selectie goederen die u kiest voor de aankoop via deze website binnen een enkele transactie;
  • wij, we, ons, onze: MandM Limited, een in Engeland en Wales geregistreerde onderneming met ondernemingsregistratienummer 05069228, geregistreerde zetel aan de Clinton Road, Leominster, Herefordshire HR6 0SP, Verenigd Koninkrijk met btw-identificatienummer GB 299 1526 60; en
  • schrijven, schriftelijk: alle vormen van correspondentie waaronder ook e-mails.

2. Contact met ons opnemen

2.1 Hoe u contact met ons kunt opnemen. U kunt contact opnemen met ons Klantenserviceteam op klantendienst@mandmdirect.nl. U kunt ons ook een schriftelijk bericht sturen op het volgende adres: MandM, Clinton Road, Leominster, Herefordshire, HR6 0SP, Verenigd Koninkrijk.

2.2 Als er iets verkeerd gaat bij uw bestelling. Als een of meer goederen die u ontvangt, gebreken vertonen of verkeerd beschreven zijn, zijn wij verplicht om ze te vervangen of te repareren of om u volledig terug te betalen. Als dit op u van toepassing is, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via klantendienst@mandmdirect.nl onder vermelding van uw naam, bestelnummer en een beschrijving van wat er mis is met de goederen. Als de goederen gebreken vertonen, repareer ze dan niet zelf. In bepaalde omstandigheden kan u gevraagd worden om het bewijs te leveren dat het gebrek niet na ontvangst ontstaan is. Als u gevraagd wordt om de goederen naar ons terug te sturen, houd u dan aan onze leidraad retourneringen. Wij betalen de verzendkosten terug als de goederen gebreken vertonen of verkeerd beschreven zijn. In alle andere gevallen dient u de verzendkosten te betalen.

Ook kunnen wij, als wij u de verkeerde goederen hebben gestuurd, u volledig terugbetalen: voordat we u echter kunnen terugbetalen, dienen wij eerst de onjuiste items terug te krijgen. Wij betalen dan de verzendkosten als de goederen inderdaad onjuist zijn, maar als dit niet zo is, dient u deze te betalen. Lees onze leidraad retourneringen voor informatie over retourneren.

2.3 Hoe u een klacht kunt indienen. Als u een klacht wilt indienen, kunt u ons een schriftelijk bericht sturen op het adres MandM Customer Complaints Department, Clinton Road, Leominster, Herefordshire HR6 0SP, Verenigd Koninkrijk of een e-mail sturen naar complaints@mandmdirect.com onder vermelding van uw bestelnummer en een uitgebreide beschrijving van uw klacht. Wij reageren binnen 14 dagen na ontvangst van uw brief of e-mail met een voorgesteld actieplan.

2.4 Als wij uw klacht niet kunnen oplossen. Als wij uw klacht niet via onze interne klachtenprocedure kunnen oplossen, kunt u gebruikmaken van het Europees platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR-platform).

2.5 Hoe we contact met u kunnen opnemen. Als wij het nodig vinden om met u contact op te nemen in verband met uw bestelling of om op een vraag of klacht te reageren, kunnen wij dit telefonisch doen of door u een schriftelijk bericht te sturen op het e-mailadres of postadres dat u ons hebt gegeven.

3. Een bestelling plaatsen

3.1 Vereiste informatie. Bij het bestelproces is het noodzakelijk dat u ons bepaalde informatie geeft, zoals uw bezorggegevens, contactgegevens, keuzes op het gebied van maat en kleur e.d. Wij kunnen onder geen enkele omstandigheid aansprakelijk worden gesteld voor de nauwkeurigheid en volledigheid van de door u gegeven informatie. Bovendien kunnen wij, als u onvolledig of onjuiste informatie geeft, uw bestelling annuleren (zie artikel 9) en aanvullende kosten in rekening brengen ter vergoeding van het extra werk dat dan vereist is.

3.2 Uw bestelling accepteren. Uw bestelling wordt geacht geaccepteerd te zijn zodra wij deze per e-mail bevestigen. Vanaf dat moment ontstaat er een overeenkomst tussen u en ons.

U wordt eigenaar van de goederen wanneer u deze volledig betaald hebt. De goederen vallen pas onder uw verantwoordelijkheid op het moment dat wij deze fysiek aan u geleverd hebben of aan een andere persoon van wie u ons in kennis hebt gesteld dat die toestemming heeft om de levering namens u te accepteren.

3.3 Als wij uw bestelling niet kunnen accepteren. Als wij uw bestelling niet kunnen accepteren, brengen wij u hiervan op de hoogte en brengen wij niets bij u in rekening of betalen wij u de al door u vooraf betaalde goederen terug. Er zijn een aantal redenen waarom wij uw bestelling niet kunnen accepteren, waaronder, maar niet uitsluitend, de volgende:

  • de betaalmethode voldoet niet aan onze beveiligingseisen;
  • wij stellen een fout vast in de prijs of beschrijving van de goederen;
  • uw account bij ons is om welke reden dan ook opgeschort of beëindigd;
  • wij zijn redelijkerwijs van mening dat u goederen van ons koopt met de intentie om ze door te verkopen (zie artikel 4, lid 7);
  • wij zijn niet in staat om een door u gespecificeerde leveringstermijn na te komen; of
  • er zijn onverwachte limieten bij onze middelen die wij redelijkerwijs niet hebben kunnen voorzien.

3.4 Uw bestelnummer. Wanneer wij een bestelling accepteren, kennen wij deze een uniek nummer toe en bevestigen wij deze voor u. Bevestig dit nummer wanneer u met ons contact over uw bestelling opneemt.

3.5 Minimumleeftijdseis. Wij accepteren geen bestellingen van personen jonger dan 16 jaar. Door bij ons een bestelling te plaatsen, bevestigt u dat u minstens 16 jaar bent.

4. Onze goederen en prijzen

4.1 Afbeeldingen op deze website. De afbeeldingen van de goederen (waaronder de verpakking) op deze website dienen enkel ter illustratie. Hoewel wij ons tot het uiterste inspannen om de kleuren nauwkeurig weer te geven, kunnen wij niet garanderen dat het toestel van een klant deze kleuren op de juiste wijze weergeeft. Derhalve kunnen de goederen enigszins variëren ten opzichte van deze afbeeldingen. Evenzo zijn alle maten, gewichten, eigenschappen en afmetingen, hoewel wij zo accuraat mogelijk proberen te zijn, slechts bij benadering aangegeven.

4.2 De juiste maat bestellen. U bent verantwoordelijk voor het opmeten van uw kleding- en/of schoenmaat en ervoor te zorgen dat dit opmeten op de juiste wijze gebeurt. Controleer ook de betreffende productpagina op de website, aangezien bij elk product een maatbeschrijving staat. Daarnaast kunt u meer algemene informatie in onze maattabel vinden.

4.3 Authenticiteit. Alle goederen die via onze website verkocht worden, worden rechtstreeks bij de betreffende fabrikant betrokken en zijn dus volledig origineel en authentiek.

4.4 Prijzen. De prijs van de goederen – inclusief het huidige percentage belasting over de toegevoegde waarde (btw) – staat duidelijk vermeld op de bestelpagina’s van deze website, samen met de Adviesprijs, zoals geadviseerd door onze merken/leveranciers. Wij nemen alle zorgvuldigheid in acht om ervoor te zorgen dat de prijzen op de juiste wijze worden weergegeven. Het is echter mogelijk dat er soms onjuiste prijzen bij bepaalde goederen worden getoond.

Wanneer de juiste prijs van een item ten tijde van de bestelling lager is dan de getoonde prijs op de website, bent u het laagste bedrag aan ons verschuldigd. Als echter de juiste prijs van een item ten tijde van de bestelling hoger is dan de getoonde prijs op de website, dan nemen wij contact met u op voor instructies alvorens uw bestelling te accepteren. Indien wij toch een bestelling accepteren waarbij duidelijk en onmiskenbaar sprake is van een foutieve prijs en door u als onjuist moet worden herkend, behouden wij ons het recht voor om de bestelling te annuleren, de reeds betaalde bedragen terug te betalen en u te verzoeken om de al verzonden goederen terug te sturen.

Als u denkt dat bij u de verkeerde prijs in rekening is gebracht, neem dan onmiddellijk contact met ons op zodat wij een onderzoek kunnen instellen.

4.5 Betaalmethoden. Voor alle goederen dient bij het bestellen te worden betaald. Wij accepteren Mastercard, Visa, Visa Debit, Maestro, PayPal, Apple Pay en iDEAL. Als uw betaling door uw creditcardmaatschappij of bank geweigerd wordt, kan deze u een vergoeding in rekening brengen: hierop hebben wij geen invloed.

Let op: Wij slaan geen creditcardinformatie op en deze informatie wordt namens ons door een geautoriseerde externe partij verwerkt, die ook fraudecontroles uitvoert.

Betaling via Klarna is ook mogelijk. Raadpleeg de betreffende informatiepagina voor de voorwaarden van Klarna.

4.6 Aanbiedingen met meerdere producten. Op gezette tijden kunnen wij aanbiedingen met meerdere producten tonen, zoals ‘Twee halen, één betalen’. Aanbiedingen met meerdere producten kunnen nooit van toepassing zijn op goederen waarop altijd korting gegeven wordt, goederen in de uitverkoop en shop-in-shopmerken. Als u de goederen van een aanbieding met meerdere producten terugbetaald wilt krijgen of wilt vervangen, dan dient u alle goederen (ook de goederen die u anders zou mogen houden) naar ons terugsturen. Er kan geen terugbetaling plaatsvinden voor alleen de gratis goederen of de goederen met korting. Daarnaast behouden wij, wanneer wij een aanbieding met meerdere producten instellen, ons het recht voor om aanvullende voorwaarden toe te passen die dan duidelijk getoond worden. Ook behouden wij ons het recht voor om aanbiedingen zonder kennisgeving in te trekken of te wijzigen. Het is niet mogelijk om een uitbetaling in geld te krijgen.

4.7 Doorverkoop van goederen. Wij leveren alleen goederen voor persoonlijk, huishoudelijk en privé gebruik door klanten. Daarom behouden wij ons, als wij redelijkerwijs van mening kunnen zijn dat u goederen bij ons koopt met de intentie om ze door te verkopen, het recht voor om:

  • uw bestelling te weigeren of om daaropvolgend uw bestelling te annuleren; of
  • uw bestelling te verwerken alsof u goederen koopt met als doel ze aan een commerciële onderneming te leveren, in welk geval u geacht wordt geen consument te zijn in de zin van de Regeling Consumentenovereenkomsten 2013 (Consumer Contracts Regulations 2013) of de Wet Consumentenrechten 2015 (Consumer Rights Act 2015) en derhalve zijn de bijbehorende juridische rechten niet op u van toepassing. Bovendien geldt ook dat:
    • u, in tegenstelling tot wat in artikel 8 vermeld staat, geen recht hebt om uw bestelling te annuleren;
    • alleen als de goederen gebreken vertonen of verkeerd beschreven zijn, ze naar ons mogen worden teruggestuurd en dat deze retournering binnen 7 dagen moet plaatsvinden;
    • u, in tegenstelling tot wat in artikel 2, lid 2 vermeld staat, aansprakelijk bent voor het betalen van de verzendkosten;
    • je hebt geen recht op deelname aan onze Unlimited Levering service (zie paragraaf 7.9) en als je een bestaand lid bent, wordt je lidmaatschap onmiddellijk beëindigd; en
    • wij ons het recht voorbehouden om een redelijke hanteringsvergoeding voor de verwerking van de retournering in rekening te brengen.

5. Uw recht om wijzigingen aan te brengen

5.1 Uw rechten. Als u iets in uw bestelling wilt veranderen voordat wij de goederen bij u bezorgd hebben, kunt u contact met ons opnemen via klantendienst@mandmdirect.nl. Wij laten u dan weten of deze verandering mogelijk is. Als het mogelijk is, informeren wij u over de daaruit voortvloeiende wijziging van de prijs van de bestelling, het tijdstip van bezorging of welke wijziging dan ook die noodzakelijk is als gevolg van uw verzochte verandering en verzoeken wij u om ons te bevestigen of u hiermee verder wilt gaan. Als wij de wijziging niet kunnen doorvoeren of als de gevolgen van het doorvoeren van de wijziging voor u niet acceptabel zijn, kunt u uw bestelling annuleren (zie artikel 8).

In het bijzonder geldt dat wij geen bestelling kunnen annuleren of wijzigen als deze voor verwerking aan ons magazijnteam is doorgegeven. U kunt echter wel de bestelling annuleren en de goederen naar ons terugsturen wanneer u ze ontvangen hebt. Ga voor meer informatie naar onze leidraad retourneringen.

6. Ons recht om veranderingen door te voeren

6.1 Veranderingen bij de goederen. Wij behouden ons het recht voor om veranderingen bij de goederen aan te brengen vanwege de eisen die wet- en regelgeving stellen of vanwege kleine technische aanpassingen en verbeteringen. Door veranderingen worden noch de goederen noch het gebruik ervan wezenlijk anders.

6.2 Bijzondere aanbiedingen terugtrekken. Wij behouden ons het recht voor om te allen tijde (bijzondere) aanbiedingen en/of kortingscodes zonder kennisgeving in te trekken.

6.3 Goederen die niet meer op voorraad zijn. Als alle goederen van een bestelling niet meer op voorraad zijn, behouden wij ons het recht voor om de bestelling te annuleren (zie artikel 9) en u volledig terug te betalen. Als echter enkele goederen van een bestelling niet meer op voorraad zijn, dan berichten wij u over die goederen, maar leveren wij wel de rest van de bestelling. Wel betalen wij u de goederen die niet meer op voorraad zijn, volledig terug. U behoudt, overeenkomstig artikel 8, het recht om de rest van de bestelling te annuleren.

7. Levering

7.1 Leveringslocaties. Deze website is voornamelijk gericht op verkoop van goederen aan Nederland en België, maar levering op andere locaties is eveneens mogelijk zoals beschreven staat in onze FAQ’s levering.

7.2 Leveringskosten. De leveringskosten, inclusief douanekosten, worden ook getoond bij de rubriek levering van onze website. U bent echter verantwoordelijk voor het voldoen aan alle wet- en regelgeving van het land waar u de goederen importeert. Als wij aansprakelijk worden gesteld omdat u zich niet aan de douanewet- en -regelgeving houdt, dient u het door ons geleden verlies en de door ons geleden schade volledig te vergoeden.

7.3 Wanneer we uw bestelling leveren. Tijdens het bestelproces informeren wij u wanneer wij uw bestelling kunnen leveren. Over het algemeen worden bestellingen zo snel mogelijk, en in ieder geval binnen 30 dagen na acceptatie van de bestelling door ons, geleverd. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor vertraging bij de leveringstijden vanwege douane-inspecties van de zendingen

Als uw bestelling met vertraging geleverd wordt vanwege een gebeurtenis die buiten onze invloed ligt (behalve douane-inspecties) dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om u hierover te informeren en nemen wij redelijke stappen om de gevolgen van de vertraging te minimaliseren. Als wij dit doen, zijn wij niet aansprakelijk voor vertragingen. Als er echter een risico op een aanzienlijke vertraging bestaat, behoudt u het recht om uw bestelling te annuleren en krijgt u de goederen die u wel betaald maar niet ontvangen hebt, volledig terugbetaald.

7.4 Leveringsadressen. Wanneer u een eerste bestelling bij ons plaatst, behouden wij ons het recht voor om dit te leveren bij het geregistreerde adres van de kaarthouder van de voor de betaling gebruikte credit- of debitcard, ongeacht welke andere instructies u gegeven hebt. Na uw eerste bestelling kunt u ons vragen voor levering op een secundair adres. Wij behouden ons het recht voor om op dat secundaire adres te leveren of op het geregistreerde adres van de kaarthouder van de voor de betaling gebruikte credit- of debitcard. Zolang wij de bestelling op een van deze adressen afleveren, stemt u ermee in dat wij de goederen aan u geleverd hebben.

7.5 Als u niet bij het bezorgadres bent wanneer uw bestelling wordt geleverd. Als er niemand bij het bezorgadres is om de levering in ontvangst te nemen en uw bestelling niet door de brievenbus past, laten onze pakketbezorgers een bericht achter. Hierop staat wanneer uw bestelling opnieuw geleverd wordt of bij welk afhaalpunt u uw bestelling kunt afhalen. Wij geven geen gehoor aan instructies die u bij het bezorgadres achterlaat zoals een briefje op de deur, aangezien wij niet kunnen controleren of dit bericht daadwerkelijk van u afkomstig is.

Als het niet mogelijk is om uw bestelling binnen een redelijke termijn opnieuw bij u te leveren of door u op een afhaalpunt te laten afhalen, nemen wij contact met u op voor verdere instructies. In deze omstandigheden behouden wij ons het recht voor om opslagkosten en andere leveringskosten bij u in rekening te brengen. Als wij, ondanks onze redelijke inspanningen, geen contact met u kunnen opnemen en opnieuw leveren of afhalen niet mogelijk is, kunnen wij uw bestelling annuleren zoals vermeld in artikel 9.

7.6 Als wij uw bezorgadres niet kunnen bereiken. Als u ons geen toegang tot het bezorgadres verleent om uw bestelling te kunnen leveren (en u hier geen goede reden voor hebt), kunnen wij extra kosten in rekening brengen en/of uw bestelling annuleren zoals vermeld in artikel 9.

7.7 Als u uw bestelling niet ontvangt. Als u uw bestelling niet binnen 14 dagen na verzending ontvangen hebt, neem dan contact op via klantendienst@mandmdirect.nl en geef ons dan voldoende informatie zodat wij u en de bestelling waarnaar u verwijst, kunnen identificeren. We kunnen u dan een Formulier Pakket Niet Ontvangen sturen dat u dient in te vullen en naar ons terug te sturen. Als wij daaropvolgend de vermiste bestelling lokaliseren, zorgen wij voor de levering. Als wij de vermiste bestelling echter niet binnen 14 dagen kunnen lokaliseren, vragen wij u of wij u soortgelijke goederen (als deze op voorraad zijn) mogen leveren of dat u de bestelling wilt annuleren. Als u niet binnen een redelijke termijn uw voorkeursoptie aan ons bevestigt, annuleren wij uw bestelling.

7.8 Opschorten levering. Wij kunnen de levering van een bestelling opschorten:

  • om technische problemen op te lossen of kleine technische veranderingen aan de goederen aan te brengen;
  • om veranderingen aan de goederen aan te brengen om aan de betreffende wet- en regelgeving te voldoen;
  • vanwege wijzigingen die u aan uw bestelling hebt aangebracht (zie artikel 5);
  • om te bepalen of u goederen van ons koopt met de intentie om ze door te verkopen (zie artikel 4, lid 7);
  • als uw betaling uitgesteld wordt vanwege uitgevoerde fraudecontroles; of
  • als wij redelijkerwijs van mening zijn dat u zich niet aan deze algemene voorwaarden houdt.

Wij informeren u dan normaliter of wij de levering van uw bestelling opschorten, tenzij het probleem urgent is of er sprake is van een noodgeval. In zulke omstandigheden kunt u uw bestelling annuleren en betalen wij de vooraf door u betaalde bedragen aan u terug.

7.9 Unlimited Levering. Voor een eenmalig bedrag van € 14,99 ontvangen klanten een jaar lang gratis levering op alle bestellingen. Houd er echter rekening mee dat de volgende servicevoorwaarden van toepassing zijn, naast alle andere relevante bepalingen in deze algemene voorwaarden:

  • De betaling van € 14,99 geeft klanten met Unlimited Levering service recht op gratis bezorging door MandM gedurende een aaneengesloten periode van 365 dagen, ongeacht de grootte of het aantal geplaatste bestellingen;
  • Unlimited Levering gekocht op www.mandmdirect.nl is alleen beschikbaar voor klanten woonachtig in Nederland en België. Het kan niet worden gebruikt op andere internationale MandM-websites;
  • Unlimited Levering is alleen beschikbaar voor klanten die producten kopen voor persoonlijk, huishoudelijk en privé gebruik. Klanten die producten kopen met de bedoeling deze door te verkopen kunnen geen gebruik maken van deze dienst en MandM behoudt zich het recht voor om Unlimited Levering te annuleren voor elke klant die niet-persoonlijke aankopen doet. In dergelijke omstandigheden is geen restitutie van de kosten voor Unlimited Levering mogelijk;
  • MandM behoudt zich het recht voor om naar eigen inzicht en zonder voorafgaande kennisgeving of restitutie de Unlimited Levering service van een klant te beëindigen. Indien dit van toepassing is, zullen wij je hiervan schriftelijk op de hoogte stellen; en
  • Klanten met het Unlimited Levering lidmaatschap kunnen de service op elk moment opzeggen, maar je krijgt alleen je geld terug als je de service nooit hebt gebruikt. Je zult ook niet in aanmerking komen om opnieuw deel te nemen aan het programma voor de volgende 12 maanden. Echter, als wij je Unlimited Levering lidmaatschap opzeggen om een andere reden dan hierboven genoemd, zullen wij je een pro rata bedrag van de kosten terugbetalen.

8. Uw recht om een bestelling te annuleren

8.1 Wanneer u uw bestelling kunt annuleren. U kunt een bestelling annuleren:

  • als er iets verkeerds gegaan is, d.w.z. dat wij u goederen die gebreken vertonen of onjuiste goederen hebben gestuurd of dat de door ons verzonden goederen verkeerd beschreven zijn (zie artikel 2, lid 2);
  • vanwege door ons uitgevoerde handelingen (zie artikel 8, lid 2); of
  • omdat u uw herroepingsrecht uitoefent (zie artikel 8, lid 3).

Voor alle duidelijkheid: niets in deze algemene voorwaarden is van invloed op uw wettelijke rechten.

In alle gevallen waarin u na ontvangst van de goederen een bestelling annuleert, dient u de goederen naar ons terug te sturen. Ga voor meer informatie naar onze leidraad retourneringen.

8.2 Een bestelling annuleren vanwege door ons uitgevoerde handelingen. Als u vanwege een of meer van de onderstaande redenen een bestelling wilt annuleren, voldoen wij en betalen wij de niet door ons verzonden goederen volledig aan u terug. Ook kunt u recht hebben op een schadevergoeding. Deze redenen zijn:

  • wij hebben veranderingen aan de goederen aangebracht waarmee u het niet eens bent (zie artikel 6, lid 1);
  • wij hebben u bericht over een wijziging van deze algemene voorwaarden waarmee u het niet eens bent (zie artikel 1, lid 3);
  • wij hebben u bericht over een fout in de prijs van de door u bestelde goederen en u wilt niet hiermee verdergaan (zie artikel 4, lid 4);
  • er is een risico dat de levering van goederen aanzienlijk vertraagd kan worden vanwege gebeurtenissen die buiten onze invloed vallen (zie artikel 7, lid 3);
  • de levering van de goederen loopt voor een periode van meer dan 30 dagen vertraging op vanwege technische redenen (zie artikel 7, lid 8); of
  • wij hebben iets verkeerds gedaan.

8.3 Uw herroepingsrecht uitoefenen. Voor de meeste online gekochte goederen hebt u een wettelijk recht om binnen 14 dagen na ontvangst (de bedenktijd) een terugbetaling te ontvangen. Wij hanteren echter een meer genereuze bedenktijd van 28 dagen. Het hele jaar door kunnen we deze bedenktijd naar eigen inzicht nog verder verlengen (bijvoorbeeld in de aanloop naar Kerstmis). Zie de retourrichtlijnen voor de actuele informatie.

De volgende goederen zijn van dit recht uitgesloten:

  • goederen die vanwege gezondheids- of hygiënedoeleinden verzegeld zijn wanneer de zegel verbroken is (zoals ondergoed en zwemkleding); en
  • goederen die na levering onherroepelijk vermengd zijn met andere items.

Daarnaast gelden ook de volgende voorwaarden:

  • tenzij de goederen gebreken vertonen of verkeerd beschreven zijn of tenzij wij de verkeerde items naar u hebben verzonden (zie artikel 2, lid 2), bent u verantwoordelijk voor het betalen van de retourneringskosten; en
  • als u zo buitensporig met de goederen bent omgegaan dat hierdoor schade is ontstaan, dan kunnen wij, vanwege de waardevermindering van de goederen, het bedrag van uw terugbetaling verlagen. Evenzo wordt u, als wij u de oorspronkelijke prijs terugbetalen voordat wij de goederen kunnen inspecteren en later ontdekken dat u er op een onacceptabele wijze mee bent omgegaan dat er schade is ontstaan, verzocht een gepaste vergoeding te betalen.

8.4 Hoe wij u terugbetalen. Wanneer wij u terugbetalen, gebruiken wij dezelfde methode als die u voor uw betaling hebt gebruikt. Terugbetalingen vinden zo snel mogelijk plaats maar niet later dan 14 dagen nadat de goederen aan ons zijn geretourneerd.

8.5 Douaneaangifte. Wanneer u goederen naar ons terugstuur overeenkomstig de procedure in ons Retourbeleid of retourlabels gebruikt die wij specifiek voor u kunnen genereren, is een douaneaangifte niet nodig. In andere gevallen kunt u echter verplicht worden om een douaneformulier in te vullen en deze aan de buitenkant van uw pakket vast te maken alvorens uw pakket naar ons te verzenden. Als u het douaneformulier niet juist invult en wij een boete krijgen of anderszins verlies en/of schade lijden, bent u ervoor aansprakelijk om ons hiervoor volledig te vergoeden.

9. Ons recht om een bestelling te annuleren

9.1 Annuleringsredenen. Wij behouden ons het recht voor om een bestelling of goederen van een bestelling te annuleren vanwege de volgende redenen:

  • wij halen de goederen uit de verkoop voordat ze naar u verzonden zijn;
  • uw betaling wordt door uw creditcardmaatschappij of bank geweigerd of u voldoet om een andere reden niet aan onze beveiligingsprocedures;
  • alle goederen van uw bestelling zijn niet (meer) op voorraad;
  • u bevestigt ons niet binnen een redelijke termijn de informatie die wij nodig hebben om uw bestelling te verwerken;
  • u maakt het ons niet mogelijk om binnen een redelijke termijn een bestelling aan u te leveren;
  • wij kunnen aantonen dat u goederen bij ons koopt met de intentie om ze door te verkopen (zie artikel 4, lid 7);
  • u bent jonger dan 16 jaar;
  • u vraagt ons de levering te doen in een land dat wij niet ondersteunen;
  • u maakt, in strijd met artikel 12, misbruik van onze website of de content, afbeeldingen of het materiaal op onze website;
  • u gedraagt zich agressief en/of beledigend tegen ons personeel; of
  • u houdt zich niet aan deze algemene voorwaarden.

9.2 Annuleringsterugbetalingen. Als wij een bestelling annuleren vanwege de redenen in artikel 9, lid 1, betalen wij de niet door ons verschafte goederen terug. Wij behouden ons echter het recht voor om hiervan een redelijke vergoeding af te trekken voor de netto-onkosten, bijvoorbeeld omdat u zich niet aan deze algemene voorwaarden houdt of misbruik maakt van deze website.

10. Onze verantwoordelijkheid voor door u geleden verlies of schade

10.1 Voorzienbaar verlies en voorzienbare schade. Als wij ons niet aan deze algemene voorwaarden houden, zijn wij verantwoordelijk voor het door u geleden verlies dat en/of de door u geleden schade die voorzienbaar is, d.w.z. verlies dat of schade die duidelijk voor u en ons is, zoals mogelijk verlies of mogelijke schade waarop u ons geattendeerd hebt tijdens het bestelproces. Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies dat of schade die niet voorzienbaar is.

10.2 Beperkingen en uitsluitingen. Wij sluiten onze aansprakelijkheid jegens u niet uit en beperken deze ook niet wanneer het onwettelijk is om dat te doen. Dit geldt ook voor aansprakelijkheid voor dood of persoonlijk letsel door onze nalatigheid of de nalatigheid van onze werknemers, agenten en/of toeleveranciers; voor fraude of een frauduleuze verkeerde voorstelling; voor inbreuk op uw wettelijke rechten in verband met de goederen waaronder uw recht om goederen te ontvangen die (i) zijn zoals in de beschrijving en de aan u verschafte informatie, (ii) overeenkomen met het door u bekeken of gecontroleerde monster of model, (iii) van voldoende kwaliteit zijn, (iv) geschikt zijn voor de aan ons bekende bijzondere doeleinden, (v) met redelijke bekwaamheid en zorg worden geleverd en (vi) geen gebreken vertonen zoals gedefinieerd in de Wet Consumentenbescherming 1987 (Consumer Protection Act 1987).

Evenzo zijn wij niet verantwoordelijk voor bedrijfsverliezen aangezien wij alleen goederen voor persoonlijk, huishoudelijk en privé gebruik door klanten ondersteunen en derhalve niet aansprakelijk zijn als u deze goederen voor winst doorverkoopt.

10.3 Andere verliezen. Wij zijn niet verantwoordelijk wanneer een derde ongeoorloofde toegang tot uw online account krijgt en een bestelling bij ons plaatst, tenzij dit het gevolg is van een bewezen datalek dat veroorzaakt wordt doordat wij onze systemen niet voldoende beschermd hebben. Dus het is uw verantwoordelijkheid om uw e-mailadres, inloggegevens voor uw account en wachtwoord veilig en beveiligd te houden en wij behandelen bestellingen die wij via uw account krijgen alsof ze door u verzonden of geautoriseerd zijn.

11. Andere belangrijke voorwaarden

11.1 Overdracht van rechten. Wij behouden ons het recht voor om onze rechten en verplichtingen onder deze algemene voorwaarden aan een andere organisatie over te dragen. Wij zullen u, wanneer dit gebeurt, hiervan dan schriftelijk op de hoogte stellen en ervoor zorgen dat de overdracht uw wettelijke rechten niet aantast. Als u deze overdracht niet ziet zitten, kunt u binnen 30 dagen contact met ons opnemen om uw uitstaande bestellingen te annuleren en zullen wij de vooraf door u betaalde bedragen voor de niet-verschafte goederen terugbetalen.

U mag uw rechten en verplichtingen onder deze algemene voorwaarden slechts aan een andere persoon overdragen als wij hiermee van tevoren schriftelijk akkoord gaan, tenzij u uw rechten onder ons retourbeleid van 28 dagen aan een persoon overdraagt die de goederen van u verkregen heeft. Ondanks dergelijke gevallen kunnen wij van de persoon aan wie u uw rechten hebt overgedragen, het redelijke bewijs verlangen dat deze persoon nu de rechtmatige en wettelijke eigenaar van de goederen is.

11.2 Rechten van derden. Iedere koopovereenkomst wordt tussen u en ons afgesloten. Geen andere persoon heeft het recht om zijn algemene voorwaarden op te leggen, behalve bij ons retourbeleid van 28 dagen (zie artikel 11, lid 1).

11.3 Wettelijkheid. Ieder artikellid van deze algemene voorwaarden is afzonderlijk van toepassing. Als een rechter of andere autoriteit beslist dat een artikellid onwettelijk is, blijven de overige artikelleden volledig van kracht.

11.4 Afgedwongen naleving. Als wij er niet onmiddellijk op staan dat u naar aanleiding van deze algemene voorwaarden de benodigde actie onderneemt, bent u nog steeds verplicht u eraan te houden en weerhoudt dit ons er niet van om op een later moment stappen tegen u te ondernemen. Als wij bijvoorbeeld kunnen aantonen dat u goederen bij ons koopt met de intentie om ze door te verkopen en wij uw bestelling accepteren, kunnen wij op een later moment de in artikel 4, lid 7 beschreven acties tegen u ondernemen.

11.5 Gebeurtenissen buiten onze invloed. Wij zijn niet aansprakelijk voor gebreken die ontstaan door gebeurtenissen die buiten onze invloed liggen, waaronder maar niet uitsluitend acties in de industrie door derden, ongeregeldheden, rellen, invasies, terroristische aanslagen of dreiging van een terroristische aanslag, oorlog (ongeacht of er een oorlogsverklaring gedaan is) of de dreiging of voorbereiding van een oorlog, brand, ontploffingen, stormen, overstromingen, aardbevingen, instortingen, epidemische of andere natuurlijke rampen of gebreken bij een publiek of privaat telecommunicatienetwerk of de onmogelijkheid om spoorwegen, schepen, luchtvaartuigen, wegtransport of andere middelen van publiek of privaat transport te gebruiken.

11.6 Toepasselijk recht. Op deze algemene voorwaarden is Engels recht van toepassing en de bevoegde rechter is de Engelse rechter. Desalniettemin erkennen wij ook relevante plaatselijke wetten en richtlijnen waar deze van toepassing zijn, waaronder maar niet uitsluitend het Nederlands Burgerlijk Wetboek en de Nieuwe Deal voor Consumenten van de EU.

12. Gebruik van onze website

12.1 Voorwaarden. Door onze website te gebruiken, bevestigt u dat u instemt met de voorwaarden in artikel 12. Als u niet met deze voorwaarden instemt, kunt u deze website niet gebruiken.

12.2 Website-updates. Wij updaten deze website regelmatig en veranderen ook regelmatig de content ervan. Zie voor veranderingen aan goederen en deze algemene voorwaarden artikel 6, lid 1 respectievelijk artikel 1, lid 3.

12.3 Nauwkeurigheid en beschikbaarheid. Wij nemen alle redelijke voorzorgsmaatregelen om ervoor te zorgen dat onze website nauwkeurig is, maar wij kunnen niet garanderen dat onze website of de content erop vrij is van fouten en onvolledigheden.

Wij garanderen niet dat onze website altijd beschikbaar is of dat u deze zonder onderbreking kunt gebruiken. De toegang tot onze website is mogelijk op een tijdelijke basis en wij kunnen een of meer delen van onze website zonder kennisgeving opschorten of intrekken. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies dat of schade die u lijdt als onze website op een of meerdere momenten niet beschikbaar is.

12.4 Wettelijk gebruik van onze website. U mag onze website alleen voor wettelijke doeleinden gebruiken. U mag onze website niet gebruiken:

  • op een wijze die inbreuk maakt op van toepassing zijnde lokale, nationale of internationale wet- en regelgeving;
  • op een wijze die onwettig of frauduleus is of met een onwettig of frauduleus doel of gevolg;
  • met als doel minderjarigen te schaden of een poging daartoe te doen;
  • om ongevraagd of ongeoorloofd advertentie- en/of reclamemateriaal of welke andere vorm dan ook van soortgelijke verzoeken (spam) te zenden of door te zenden; en
  • om met opzet data door te zenden en/of materiaal te verzenden met virussen, Trojaanse paarden, wormen, tijdbommen, keystroke loggers, spyware, adware of andere schadelijke programma’s of soortgelijke computercodes die ontworpen zijn om de werking van computersoftware en/of -hardware aan te tasten.

12.5 Intellectuele eigendomsrechten. Wij zijn eigenaar van alle intellectuele eigendomsrechten op onze website en van de afbeeldingen die en het materiaal dat erop wordt gepubliceerd. Deze afbeeldingen en materialen worden beschermd door internationale auteursrechten. MandM en onze logo’s zijn onze handelsmerken. Alle rechten zijn voorbehouden. U mag geen afbeeldingen of materiaal van onze website voor commerciële doeleinden gebruiken zoals het adverteren van goederen die u bij ons gekocht hebt om deze op andere websites te verkopen.

12.6 Links. U mag een link vanuit uw eigen website naar de homepage van onze website aanmaken (maar niet naar andere pagina’s van onze website) mits u dit op een eerlijke en rechtmatige wijze doet en geen schade aan onze reputatie toebrengt of er voordeel uit haalt. U mag niet suggereren dat wij verbonden zijn met u en/of uw website en/of u en/of uw website goedkeuren en/of ondersteunen, tenzij we dit schriftelijk met u zijn overeengekomen. U mag onze website niet op een andere website framen.

12.7 Handelsmerken van derden. Wij gebruiken handelsmerken van externe partijen op onze website met als doel de goederen die wij op onze website te koop aanbieden, te beschrijven en te identificeren. Wij zijn niet verbonden met of geaffilieerde aan de eigenaars van externe handelsmerken die wij op onze website gebruiken en onderschrijven niet hun bedrijven of producten.

Wees als eerste op de hoogte van interessante aanbiedingen en nieuwe binnenkomers door je vandaag nog aan te malden voor onze e-mails